неделя, 20 март 2016 г.

5 неща, които НЕ харесвам в писането на ревюта и как се оправям с тях

Източник

Както обикновено правя преди да започна да пиша ревю, аз си записвам най-важните неща в малка тетрадка и определям как да опиша действието в една книга. Има неща обаче, които ме дразнят в писането на ревюта, та реших да ги отразя в публикация тук.

***
1. Когато, след прочитането на една книга, съм останала разочарована не обичам да давам лоша оценка за дадената книга. Не ми харесва използването на "Тази книга е ужасна" или "Не струва" или дори "Не си губете времето с нея". НЕ! Това са напълно грешни съвети, които могат да се дадат на хората. Ако книгата не се е харесала на мен, абсолютно никога не бих дала съвет на някого да не я чете, защото "не струва". Ами ако на другия човек му хареса? Винаги трябва да се дава шанс на някоя книга! Затова избягвам използването на подобни изречения и запазвам мнението за себе си.

Източник
2. Избягвам използването на спойлери. Обикновено не съм фен на писането на спойлери или дори разказването на по-голямата част от историята, защото това също е един вид спойлер. При писането на ревюта гледам да се съобразя и да опиша историята в книгата по начин, който да не съдържа дори една малка част, която да не е ясна за книгата. Предпочитам да описвам как книгата ме е накарала да се чувствам без излишни подробности. Единствените книги, на които съм правила ревюта и съм използвала спойлери, са трите от поредицата "Адски устройства". Там просто имах нужда подробно да излея чувствата си.

3. Не съм почитател на използването на сложни думи в ревютата си. Харесва ми понякога да ги употребявам, даже ми е забавно, когато има някоя по-дълга дума, която рядко бих използвала в разговор с някого и т.н. Но като цяло избягвам да изписвам подобни думи.

4. Граматиката за мен е много важна, също и пунктуацията. Обикновено преди да публикувам ревю (или дори обикновен пост) си прочитам текста, за да проверя за грешки. Не ми е приятно, когато съм допуснала грешки или съм пропуснала запетаи. Може би вече ми е станало навик, защото се предполага, че ще бъда учител след като завърша. Дори и когато публикувам написаното, препрочитам текста поне още два пъти и ако открия грешка я коригирам.

Източник


5. Дълбокото разяснение за историята.
В точка втора споменах спойлерите, но тук е малко по-различно. Обикновено правя разяснение за историята, разказвам кратко за героите, а когато става въпрос за втора или трета или някоя друга книга от поредица, гледам накратко да разясня за изграждането на характерите на героите. Не ми харесва обаче да се въвличам надълбоко в историята. Предпочитам да я опиша по-просто, по начин, който само да загатне колко е необикновена и интересна една книга, а останалото го оставям на хората, които не са я чели, за да може сами да я опознаят и сами да усетят колко е невероятна тя.




Това бяха моите малки дерзания, относно писането на ревюта. Приятен остатък от деня ви пожелавам!

3 коментара:

  1. Споделям до голяма степен мнението ти - не знам за теб, но по същите тези причини при мен писането на ревю не отнема по-малко от 1-2 дни. :D

    Аз също избягвам спойлерите, стига да не говоря за книга, която да ми е въздействала много силно емоционално и имам нужда да коментирам някои ключови събития от нея, например. Иначе гледам да снижа дори обяснението на сюжета до минимум - искам ревюто ми да събуди някакъв интерес към книгата, без да разкрива много от нея, защото самата аз съм се натъквала на най-любимите си книги без да знам почти нищо за случващото се в тях.

    Също така, правопис и граматика. Падам си малко grammar nazi и затова ми е много важно оформлението да е добро, да няма грешки и всичките му там запетайки да са на място.

    (Ооокей, това стана дълго.) TL;DR: Разбирам те перфектно. Писането на ревюта е тежка работа. :D

    ОтговорИзтриване
  2. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване