петък, 1 април 2016 г.

"Град на небесен огън" - книга шеста от поредицата "Реликвите на смъртните" на Касандра Клеър

   Дойде времето да направя последното си ревю върху тази изумителна поредицата "Реликвите на смъртните". През изминалите месеци от новата година, Касандра Клеър внесе толкова радост, тъга, усмивки, забава в живота ми чрез нейните книги. Не само че изцяло се влюбих в "Адски устройства", но когато започнах "Реликвите на смъртните" щастието беше двойно, защото все пак това са още шест книги от незабравимия, изпълнен с толкова емоции, екшън, вълнение и купища други усещания, свят.
   Винаги съм оставала приятно изненадана от това как Касандра оформя книгите си, как всичко в тази поредица се случва в един съвсем кратък период от време. Мисля, че действието в шестте книги се развива в доста кратък период, единствено в една година - 2007. За нас, феновете, е като цяла вечност. Все едно са минали години, откакто сме започнали да следим историята на Джейс, Клеъри, Алек, Изабел, Саймън, Магнус.
   След като приключих "Град от стъкло", гледах в Интернет доста клипове, където казват, че останалите три книги не били интересни и не си струвало четенето, защото книга трета ни дава един достатъчно добър завършек като за трилогия. Но не! Абсолютно не съм съгласна. Струва си четенето и на останалите, защото всичко в живота на героите е доразвито и завършено, точно както би ни се искало.
   Тази шеста книга ме остави без дъх. Досега  не бях плакала на нито една от петте предишни, но последната беше емоционална. Касандра Клеър е специалист в това да ни кара да плачем на моментите, които не сме очаквали, че изобщо ще се случат. Имаше ситуации в тази книга, които въобще не очаквах. Бяха като гръм от ясно небе. На някои от тях бях толкова развълнувана и се смях, но на други... плаках много и си мислех през цялото време "Защо, Касандра? Защо ни го причиняваш?".
Източник
   Дори не знам от къде да започна обсъждането на тази книга. Не искам да използвам спойлери, за да не ви развалям удоволствието, защото това е най-интересната книга от поредицата и ще бъдe много неприятно да ви издам повече от необходимото.
  "Град на небесен огън" ни достави страшно много изграждане в характерите на героите. Трябва да си призная, че не бях в екстаз от сцените между Клеъри и Джейс в предишните книги, но тук ми харесаха. Имаше моменти, които наистина сметнах, че са доста силни. Имаше и такива, на които се смях страшно много... да речем, че не съм очаквала, че ще си сложиш между багажа подобно... нещо, докато отиваш в Ада. За всеки случай, нали? (Надявам се, че се сетихте какво имах предвид.) За феновете на останалите двойки в книгите имаше доста приятни моменти. Касандра определено беше развила историята на любимите ни герои по начин, по който всички да останем удовлетворени.
   В тази книга се запознаваме (дори и опознаваме) новите герои на Касандра, с които ще се срещнем в новата й поредица "Тъмни съзаклятия". Срещаме се с малката, 12-годишна Ема Карстерс, която преживява обрати в живота си на толкова крехка възраст, но все пак е силна, устремена към успех. Запознаваме се и с децата от семейство Блекторн, които са около хиляда на брой. Шегувам се, разбира се. Но пък са си доста. Отново срещаме Хелън и брат й Джулиън. Бяхме ги видели в една от предишните книги (ако не се бъркам, в "Град на изгубени души"). Срещаме се с Марк Блекторн, близнаците Ливи и Тай, а също Дру и Тави.
Източник
   Историята на книгата се развива на две места. Да речем, че на две половини е разделена. В първата половина действието се развива във вече познатата ни страна Идрис, в столицата Аликанте. Втората половина, както героите, така и ние с тях, прекарваме в царството Едом или иначе казано Ада.
   Беше изключително забавно и интересно да следя героите през приключенията, в които се впускаха. Те не бяха точно приключения, честно казано, по скоро борба за живота им, но всеки един момент беше толкова добре описан, че за мен цялото изживяване от книгата беше едно приключение. Отново имаше трагични моменти. Отново загубихме любими герои. Тъжно ми е, че някой от обстоятелствата се стекоха по ужасен начин, но все пак е книга на Касандра и не трябва да се учудвам.
   Финалът. Този финал беше изключително сърцераздирателен. Аз не очаквах нещата за този герой да се случат по такъв начин. Плачех през цялото време. Повтарях си, че това не може да е истина, че Касандра отново си прави изключително гадна шега. Но... при Клеър шеги няма. Разби ми сърцето, но какво от това, то ще се оправи...
   И когато дойде епилогът... вече всичко си дойде на мястото. Беше идеалният завършек. Идеалният финал на поредицата. Касандра Клеър отново доказа себе си. Бива я да пише епилози. За втори път плача на епилог, написан от нея (не както на "Адски устройства", но все пак...). Бурни адмирации за света, който е създала в тези шест книги. Харесва ми как обвързва трите си поредици заедно, точно като едно цяло. Един незабравим свят на ловци на сенки!

Ave atque vale, TMI Series!

(Но всичко е наред. Светът на ловците продължава в "Тъмни съзаклятия", както и в предстоящата поредица, продължение на "Адски устройства" - "The Last Hours".)

5 коментара:

  1. Ох, тези книги... Много се радвам, че всички те са ти харесали толкова много. И аз много плаках на финала на "Град на небесен огън", и дори сега очите ми се насълзиха. Почти свърших "Лейди Полунощ", която също е толкова великолепна, колкото и останалите книги на Касандра. А ревюто ти, както и тези до сега, е много красиво. :3

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти много! И аз чета "Лейди Полунощ" в момента. Още съм в началото, но до момента ми харесва. :3

      Изтриване
  2. Страхотно ревю! И аз от началото на годината чета всичко от Касандра и съм много доволна. Сега съм още в началото на тази и се надявам и на мен да ми хареса толкова.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! Надявам се да ти хареса. За мен беше най-силната от шестте. :)

      Изтриване
  3. Така искам и аз да прочета поредицата,но от толкова голям избор и гигантски рафт с книги,които все още не съм прочела нямам време.Надявам се съвсем скоро и аз да се потопят в невероятните приключения от книгите на поредицата.Относно поста ти думата е една БРАВО!♥гуш)

    ОтговорИзтриване