неделя, 1 януари 2017 г.

2016: A year in review (Hello 2017!)


Честита нова година! Пожелавам ви само положителни емоции, много нови книги, в които да се потопите, и много усмивки! 
2016-та година беше една невероятна година по милион причини. Преоткрих себе си като читател, създадох приятелства, промених се откъм положителната страна. Стотици неща подпомогнаха годината ми да бъде запомняща се. Та, както подобно и на вас, реших да си направя един обзор на всички неща, които ми харесаха, които ме натъжиха, които ме зарадваха. Тази публикация ще бъде свързана с много книги, много филми/сериали, музика, известни личности и други неща, които са ми станали любими през 2016-та, както и някои открития за мен самата. Надявам се да ви е интересно. :)

КНИГИ

През изминалата година прочетох много книги, които ми станаха любими. Преоткрих нови автори. Влюбих се в нови светове. На първо място няма как да не спомена кралицата Касандра Клеър и всички книги от раздела "Хрониките на ловците на сенки". Започнах да ги чета през януари като първата беше "Ангел с часовников механизъм". Съответно нямаше как да не обърна внимание на великолепни герои като Уил, Теса и Джем. С тях започна вълнението от допира до някоя от книгите на Касандра. Несъмнено нейното творчество остави траен отпечатък в сърцето ми. Разбира се през годината прочетох и много други интересни истории, някои от които с интерес ще продължавам да следя. По-рано тази година прочетох "Двор от рози и бодли" на Сара Дж. Маас. Книгата беше наистина чудесна и скоро ми се ще да продължа с втората, а също и с другата й поредица, която толкова много хора ми похвалиха. Друга книга, която се е запаметила в съзнанието ми, е "Гневът и зората" на Рене Ахдие. Също една вълнуваща история, която ми се иска страшно много да бъде завършена скоро. През тази година прочетох и "Лунните хроники" на Мариса Мейър, които пък бяха изключително забавни и интересни за проследяване, с герои, които ме накараха да се усмихвам стотици пъти. Естествено имаше и най-разнообразни други книги, които прочетох, но може би горе споменатите ще бъдат книгите, с които ще си спомням тази година.

ФИЛМИ/СЕРИАЛИ

През изминалата година открих много нови филми, които се вместиха в списъка ми с най-любими. За първи път тази година изгледах един филм, който е от 2000-та мисля - "Пърл Харбър". Този филм влезе в сърцето ми. Не бях изпитвала такава емоция при гледане на друг филм от "Титаник" насам. Но "Пърл Харбър" го постигна. Наистина великолепен филм, за който просто трябва да отделите време. "Аз преди теб" и "Когато те зове сърцето" бяха още два от филмите, които съм си оставила на лаптопа в случай, че реша, че искам да ги гледам отново. Също вълнуващи истории, които ми харесаха от първите минути. "Легендата за Тарзан" беше филмът, излязъл тази година, който остави у мен много приятни впечатления. Наистина класиката оживя по върховен начин и се радвам, че отделих време за него. Междувременно през 2016-та си наваксах гледането на много от филмите на Марвел, които не бях гледала, за да се подготвя за Captain America: Civil War, който от своя страна затвърди обичта ми към героите на Марвел. Героите на DC пък ме изненадаха в сериалите Arrow, The Flash и Legends of Tomorrow. Великолепни финали на сезоните в началото на годината, страхотен старт през есента и оставащи ме без дъх финали на полусезоните през декември. Новите сериали, които започнах да следя през тази година, са Teen Wolf, Shadowhunters и Supergirl. Супергърл, подобно на другите герои на DC, ме изненадва много приятно. Ловците на сенки още се борят да завладеят сърцето ми и пред екрана, но не им се получава, така както ме завладяха в книгите. А за Teen Wolf нямам какво да говоря - уникален сериал, уникални герои и ми се плаче, че не започнах да го следя по-рано.

ИЗВЕСТНИ ЛИЧНОСТИ

През изминалата година сред стотиците филми, които изгледах, срещнах двама актьори, чието развитие ще продължавам да следя с интерес. Всъщност аз ги знам от доста дълго време, но през 2016-та ги преоткрих така да се каже и започнах да ги харесвам много повече от преди. Става дума за Крис Ууд и Даниъл Шърман. Великолепни актьори, влизат прекрасно във всяка една роля и очаквам с нетърпение да видя докъде ще стигне развитието им. От страна на музиката пък, от доста време съм си фен на Maroon 5 и Адам Лавийн специално. Но през тази година успях да се порадвам много повече на музикалното им творчество. Друг известен изпълнител, който ми стана много интересен тази година, предимно заради прекрасните си песни, е Шон Мендес (пропуснах да сложа негова снимка на колажа). Симпатично хлапе, а песните му просто ми влизат под кожата. Мога твърдо да заявя, че 2016-та беше отвратителна откъм отнемане на известните личности една след друга. В началото на годината започна още с великите Дейвид Боуи и Алън Рикман, след това Харпър Лий. Малко по-късно и Принс, което си е ужасна загуба за музикалния свят. След това трагедията с прекрасната Кристина Грими, което ме разтърси ужасно, защото слушах нейните кавъри от много години. Като за финал през последните дни на декември ни разказа играта с Джордж Майкъл и двете прекрасни майка и дъщеря Деби Рейнолдс и Кари Фишър. Прекрасни творци, които бяха вдъхновение, както за мен, така и за милиони други.

BOOKTUBERS & YOUTUBERS

Доста бууктюбъри и ютюбъри ме впечатлиха тази година. Вече съм правила публикация, за бууктюбърите, така че просто цъкнете тук, за да ги видите. А относно ютюбърите - запознах се с творчеството на една великолепна жена на име Колийн Балинджър, по позната на някои и като Миранда Сингс. Тя е актриса, певица, не професионална, но прекрасна. Следя я с интерес. Покрай нея срещнах и бившия й съпруг - Джошуа Дейвид Евънс. Също един страшно забавен и интересен човек. Когато преди няколко месеца обявиха развода си, това буквално ме разби на парчета. За мен двамата бяха relationship goals и не можех да повярвам, че са се разделили. Но аз продължавам да ги следя и по отделно. Друг ютюбър, който открих съвсем наскоро, е PatrickStarrr, който е make up гуру. В началото ми се стори странно да следя мъж, който използва гримове, но той е толкова симпатичен и забавен, че просто нямаше как да не се абонирам за него. Естествено започнах да следя още повече от преди ютюб изпълнители като Кърт Хюго Шнейдър, Мадилин Бейли и Сам Цуи

ПЕСНИ

Тази година не съм слушала чак толкова много музика, колкото преди. Имаше обаче няколко песни, които ще ме връщат обратно в 2016-та:
Gnash & Olivia O'Brien - I Hate You, I Love You
Alan Walker - Faded
Shawn Mendes - Treat You Better
Shawn Mendes - Mercy
Dua Lipa - Be The One
Hozier - Take Me To Church
Kehlani - Gangsta
Lukas Graham - 7 years
John Legend & Meghan Trainor - Like I'm Gonna Lose You
Nina Simone - Feeling Good
John Legend - All of Me
Christina Perri - Jar of Hearts

АЗ

Нещата, които успях да уловя у себе си, бяха няколко. Първото е, че каквото и да правя, сърцето ми винаги е в книгите и техните светове. Аз, като читател, беше най-хубавото нещо през годината. Второто е, че открих колко търпелив човек мога да бъда и как мога да простя на някого предателство. Както и ми се случи в края на лятото. Простих предателство, но никога не се доверих на човека отново. Третото е, че разбрах колко много държа на приятелите си, на семейството и на хората, които се държат към мен с уважение. Четвъртото е, че осъзнах, че не мога да чакам вечно без да предприемам каквато и да е крачка, защото накрая или ще избягам или ще ме предадат. И петото е, че усетих промяната от аз в началото на годината до аз в самия й край. А да усетя тази промяна беше най-прекрасното усещане. 

 Надявам се 2017-та да бъде прекрасна! Както за мен, така и за вас! ♥

Няма коментари:

Публикуване на коментар