сряда, 11 януари 2017 г.

Америка vs Идлин: Ревю на поредицата на Кийра Кас


В края на миналата година и началото на тази, аз отдадох своето време на книгите от поредицата "Изборът" на Кийра Кас. Бях впечатлена от героите, които беше измислила авторката. Всеки един от тях си имаше своята индивидуалност, всеки страдаше, обичаше, желаеше различни неща, но в крайна сметка всеки един от тях искаше накрая да намери щастие. Бях очарована от по-голямата част от героите и желанието ми да продължа да следя историята им не угасна, докато не прочетох и последната страница. Ще излъжа, ако кажа, че не почувствах една празнина след като прочетох последната книга. Толкова бях завладяна от историята, че ми се искаше да продължа да чета. Светът, в който се развива цялата ситуация, е много по-различен от този, който ни заобикаля в момента. Интересно ми беше да си представя как аз бих живяла в един такъв свят, където номерът на кастовата система важи повече за един човек от неговия характер. Как бих живяла в свят, в който от рождението ми още е взето решение с какво ще се занимавам, когато порасна. Просто, докато четеш и всички тези въпроси, за това какъв би бил живота, ти изникват в съзнанието. 

Понеже книгите са разделени на две части ще говоря по отделно и за двете. В първата част историята проследява живота на принц Максън Шрийв, Америка Сингър и Аспен Леджър. Вече направих ревю на първата книга "Изборът", което може да видите като кликнете тук. Поради тази причина ще споделя предимно за развитието на героите в другите две "Елитът" и "Единствената". Честно да си призная дори и да не сте чели поредицата, да не познавате героите, сами можете да предположите какво се случва на финала на третата книга. Дори и аз, преди изобщо да знам историята, сама си направих изводи за евентуален край, за който след това разбрах, че съм напълно права, а по-късно, когато нагледно прочетох всичко в книгите, макар и да знаех как приключва, беше много емоционално да прочета описанията и думите на героите, да разбера как всъщност се е стигнало до този финал. Във втората част на поредицата, който е изцяло отдаден на живота на принцеса Идлин, пък нещата са доста по-различни и на мен това ми правеше впечатление през цялото време. Докато в първата част читателите следяхме решението на принц Максън и всичко се развиваше от гледната точка на Америка, като една от участничките в Избора, във втората част вече нещата са от гледна точка на избиращия, в лицето на Идлин. А и не само това. В първите три книги ние не следяхме само и единствено Избора, участничките и решението на Максън, имаше и доста по-сериозни неща, за които героите да мислят, а и ние, като читатели, да умуваме как ще свърши всичко това и дали ще успеят да се измъкнат от ситуациите. Случките и моментите бяха много по-завладяващи и емоционални. Докато в историята на Идлин огромната част от книгата е отдадена на това какъв избор ще направи тя. Естествено и тя като бъдеща кралица си има проблеми, но сякаш историята не те грабва така, както в първите книги. Точно заради това аз бих избрала първоначалната трилогия като любима. 

Иска ми се да направя сравнение на някои от героите. Ще започна с най-очевидните, а именно Америка и Идлин. Като двете главни героини, които са също и разказвачите в поредицата, имаме възможността да опознаем и двете. Аз останах впечатлена от Америка. Тя е толкова силна и борбена, интелигентна и умна. Може би не мога да я нарека решителна, поради доста причини в любовен аспект. Въпреки това тя е една от най-сърцатите и мили героини. Особено във втората част, когато я виждаме като зрял човек. Идлин от своя страна ми направи ужасно впечатление в началото. Мразех онази й реплика, която си повтаряше в някои моменти от двете книги. Вярно е, че е била възпитана в кралска среда, но фактът, че напълно е самозабравила себе си, въобще не ми допадна. Дори и след финала, аз все още не съм почитателка на Идлин, макар и в последната книга да прочетох за една зряла, умна и решителна жена, здраво стъпила на краката си, пак не можах да я харесам чак толкова много. Явно хората са прави като казват, че първото впечатление е от значение. 

Както се очакваше, във втората част прочетохме за няколко млади и интересни мъжки персонажи, които мен лично ме впечатлиха. Вероятно няма да учудя никого, казвайки, че трите момчета, които останаха накрая, са ми любимци. И тримата бяха толкова различни, толкова умни и забавни. Искаше ми се малко повече сцени да има с избраника на Идлин, но дори и така аз много го харесах. Радвам се, че Кийра Кас избра да обвърже главната героиня точно с него. Това внесе разнообразие в книгата и в самата история за Избора. Разбира се, няма как да не обърна внимание на Максън и Аспен, които бяха най-прекрасните герои в цялата поредица. Любовта ми към мъжките персонажи никога не угасва, а сега прибавих още двама към безкрайния списък от любими герои. Толкова силно щастие ме обземаше, докато четях за тях двамата. Дори не мога да реша кой ми е по-любим, защото и двамата са уникални във всяко едно отношение. Държанието им, думите им, емоцията, която влагаха във всяка една сцена - настръхвам, дори като се сетя. Не всяка писателка я бива да описва и създава герои, които да ни легнат на сърцето. Когато обаче на някоя й се получи, не ни остава друго, освен да четем и да се разтапяме като лед под ярко слънце.

Финалните ми думи за цялата поредица няма да бъдат дълги. Ще кажа само, че за мен беше удоволствие да бъда част от такъв вълнуващ свят и да се запозная с несравнимите герои на Кийра Кас. Дълго време ще мисля за тази история, защото определено ми легна на сърцето. Препоръчвам ви четенето на тези книги. Вероятно повечето вече сте ги чели, но ако не сте - направете го. Ще се усмихвате, ще се смеете, ще ви трогнат толкова много моменти. Заслужават си, а и се четат бързо. Няма да съжалявате!

Няма коментари:

Публикуване на коментар